Børnehavens hverdag

Viben åbner kl. 6. Fra 6 til 7.30 står morgenmaden fremme, og der er mulighed for at starte dagen med et morgenmåltid. Morgentid er hygge-tid.

Madpakker afleveres i køleskabet i grupperummet.

Vi spiser madpakke første gang kl. 9.00 og igen kl. 11.30. Er der stemning for det, spiser vi ude eller i bålhuset.

Børnene er opdelt i 3 faste spisegrupper. Grupperne hedder Skovstjernerne, Rødkløverne og Mosebøllerne. Til hver spisegruppe der tilknyttet faste voksne som består af både medhjælpere og pædagoger. Vi bruger spisesituationen som et læringsrum (se mere i Vibens Pædagogiske Læreplan).

Kl. 9.40 og 25 min. frem er vi på skolen, hvor vi deltager i ”Musik & Fortælling” sammen med skolebørnene (gælder mandag, tirsdag, torsdag og fredag). Onsdag er tur-dag.

Formiddage og eftermiddage bliver brugt på lege og aktiviteter.

Lige over middag er der mulighed for at få en middagslur.

Der serveres eftermiddagsmad og frugt kl. ca. 14.00.

Efter eftermiddagsmaden går tiden med leg og samvær indtil børnehaven lukker kl. 17.00 (fredag kl. 16.00).

Husk at holde garderoberne opryddet. Det letter rengøringen væsentligt. Overtøj der ikke er på børnenes garderober kan evt. findes i tørrerummet.

Livet i en børnehave kræver en del ekstra tøj. Derfor er det altid vigtig med et udvalg af praktisk tøj, som passer til årstiden. Husk at følge med i om tøjet stadig passer. Vi forventer at tøjet må blive vådt og beskidt. Mærk tøj og fodtøj med navn.